Projektowanie katalogów, gazetek firmowych – cennik

Zamawianie projektów graficznych w profesjonalnych firmach jest coraz popularniejsze, ponieważ dzięki temu można w szybki, a jednocześnie precyzyjny sposób uzyskać materiały reklamowe lub loga dla swoich wyrobów bądź firm. To właśnie w związku z tym na rynku pojawia się coraz więcej miejsc, które oferują takie wyroby, a coraz więcej osób zastanawia się nad cennikiem takich usług. Warto więc wiedzieć, ile mniej więcej powinny kosztować dane usługi związane z projektowaniem katalogów, czy też gazetek firmowych.

Co najczęściej zawarte jest w cenie?

Oczywiście cennik wyrobów graficznych obejmować powinien obsługę doświadczonego w tej kwestii grafika, a także samo opracowanie graficzne i pełną wizualizację wybranego projektu, który w każdym przypadku powinien zostać omówiony z klientem. Najlepiej, gdy projekt zostanie przedstawiony mu już w początkowej fazie tworzenia. Na tym etapie najłatwiej wprowadzać wszelkiego rodzaju zmiany oraz modyfikacje według wytycznych indywidualnego projektu klienta. W cenie powinno być uwzględnione także całkowite przygotowanie materiału gotowe do wydruku w wybranym przez zleceniodawce formacie i zapisie.

Jakie są ceny projektowania katalogów oraz gazetek firmowych?

Wykonywanie projektów katalogów, z całą pewnością jest jedną z najdroższych prac graficznych, toteż zamówienie całego katalogu nigdy nie jest najtańszą opcją. Wykonanie jednej strony w formacie A4 lub A5 to zazwyczaj koszt 40 złotych, a wiadomo, że na taki katalog zazwyczaj składa się przynajmniej kilkanaście stron. Warto jednak pamiętać, że faktycznie przy takim zamówieniu potrzeba dużo pracy, tuszu oraz precyzji, ponieważ katalogi zazwyczaj wykonywane są w kolorze i posiadają wiele elementów nawet na jednej stronie.

Podobnie wygląda to w przypadku projektowania oraz drukowania gazetek firmowych, ponieważ także w ich przypadku cena wyliczana jest za każdą konkretną stronę, a projekty wykonywane zazwyczaj są w formacie A4 oraz A5, choć oczywiście możliwym jest umówienie specjalnego formatu w wyliczonej przez grafika cenie.

Oczywiście wybrać można także formę łamania katalogu, czy gazetki. Najpopularniejszym rodzajem są oczywiście katalogi oraz gazetki szyte za pomocą płaskich zszywek. Głównie dlatego, że jest to sposób bardzo trwały, a jednocześnie wygodny do przeglądania i efektowny dla czytelnika. Zazwyczaj wyodrębnia się stronę tytułową oraz stronę końcową, a nadruki umieszczane są po obydwu stronach kartki, dzięki czemu całość jest czytelna, ale też bardzo schludna.